• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Min mamma på nästan 80 år, med demens har spelat bort allt hon har!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Terry-är du polis eller inte?
 

linsluzz

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
28 Maj 2023
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
46
Poäng
146
Självklart ska inte en dement få spela bort pengar. Detta ska du i teorin väldigt enkelt kunna hjälpa henne få tillbaka.

Här kommer ett Lagstöd om du kan använda:

Lag (1924:323) om verkan av avtal, som slutits under påverkan av en psykisk störning

Ett avtal som någon har ingått under påverkan av en psykisk störning är ogiltigt. Var och en skall då lämna tillbaka vad han har tagit emot eller, om det inte kan ske, betala ersättning för dess värde.

I detta fall är det självfallet spelbolagens skyldighet att lämna tillbaka de pengar som de mottagit om du har bevis från läkarjournalen att hon är dement.

Detta finns det säkerligen även stöd för i svenska spellicensen att få återbetalning.
.
.
.
Jag kommer aldrig döma någon utan bevis och kommer aldrig ställa frågan. Men är situationen som många misstänker så var försiktig, du kommer att ha att göra med ganska kompetenta människor högt upp i spelbolagens led och möjligtvis advokater som granskar ditt ärende som du försöker få lös hundratusentals kronor från.

När det gäller återbetalningsärende har varken kundservice eller kundservicechefen mandat att ge återbetalning. Det går närmare styrelsen som sköter dessa ärenden.

Gissar här utan bevis: Det kan också ligga precis på sweet spot, runt 200.000 (fördelat på flera bolag) för att få återbetalning utan långdraget ärende då det fortfarande är en piss-summa för spelbolagen.

Hade det handlat om över en halv miljon så blir det förmodligen hårdare granskning, då dom kollar vart ipn är inloggat från, vilka webläsare som använts, device id etc. Många spelbolag har också mycket skit under mattan och ha myndigheter på sig för att ta emot dementas pengar med vägran om återbetalning är det sista dom vill.
Det är den "dementa modern" som har bevisbördan och hon eller hennes företrädare ska på ett sakligt och faktagrundande sätt bevisa att demensen orsakat att hon spelat bort pengarna. Det räcker alltså inte med att "hänvisa" till några sketna journaler utan det ska finnas ett tydligt orsakssamband mellan hennes demens och spelandet.

Än en gång så drar du till med fantasihistorier och det som skrämmer mig är att du fått utmärkelsen "en av forumets mest kunniga" eftersom det indirekt stärker alls felaktigheter du bidrar med.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Det är den "dementa modern" som har bevisbördan och hon eller hennes företrädare ska på ett sakligt och faktagrundande sätt bevisa att demensen orsakat att hon spelat bort pengarna. Det räcker alltså inte med att "hänvisa" till några sketna journaler utan det ska finnas ett tydligt orsakssamband mellan hennes demens och spelandet.

Än en gång så drar du till med fantasihistorier och det som skrämmer mig är att du fått utmärkelsen "en av forumets mest kunniga" eftersom det indirekt stärker alls felaktigheter du bidrar med.
Mycket bra skrivet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Terry-är du polis eller inte?
Han är inte polis. Han har skrivit att polis är ett yrke som är säkra anställningar


Jämför att det skapas en tråd med "Ge mig tips på arbete med bra lön"

Om jag då svarar statsminister och läkare innebär det inte att jag är vare sig UK eller särskilt lyckad att ha arbetandes på sjukhus
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Han är inte polis. Han har skrivit att polis är ett yrke som är säkra anställningar


Jämför att det skapas en tråd med "Ge mig tips på arbete med bra lön"

Om jag då svarar statsminister och läkare innebär det inte att jag är vare sig UK eller särskilt lyckad att ha arbetandes på sjukhus
Och så ingen ska dra ännu knepigare slutsatser. Jag har inte heller påstått att UK är läkare.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Tråden hette "Trygga jobb i osäkra tider" - hur lyckas du massuppfitta det?
Frågan var från början har ni trygga jobb eller är ni rädda...sedan började folk (nästan alla)skriva vad jobbar de med. Frågan var inte:"vad tycker ni vilka jobb som är trygga. Det är därför jag missuppfattat, men okej det är inte så viktigt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Då kan vi nog dra slutsatsen att något bra svar utöver att söka hjälp för spelandet kommer inte ts få.
Bommar igen innan det spårar ut
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp